Home > Blog > Algemeen > GispeN.U - een nieuw boek over Gispen

Titel

GispeN.U - een nieuw boek over Gispen

GispeN.U, transparant - voor iedereen - tijdloos - maatwerk - duurzaam is de titel van een nieuw boek over Gispen. De vijf thema’s uit de titel worden vaak verbonden aan het werk van Gispen. Dit boek onderzoekt in hoeverre dat terecht is en wat de meningen van professionals daarover zijn. GispeN.U geeft per thema bijpassende voorbeelden van Gispen-meubelen en -lampen door de tijd heen. Vervolgens wordt in een essay dieper ingegaan op een bepaald onderdeel van dat thema om af te sluiten met een interview van iemand die op het professionele vlak te maken heeft met Gispenmeubelen. Nieuwe inzichten, tegendraadse meningen, een breder blikveld, dit boek toont een andere kijk op ruim 100 jaar Gispen.

GispeN.U, transparant-voor iedereen-tijdloos-maatwerk-duurzaam, 96 pagina’s, rijk geïllustreerd, een must-have voor de Gispen-liefhebber! Vanaf eind juni te bestellen voor € 14,95 (& verzendkosten) via info@stichtinggispencollectie.nl.

Samenvatting:
"In dit boek vind u verhalen over Gispen, geschreven aan de hand van vijf thema's: transparant, voor iedereen, tijdloos, maatwerk en duurzaam. Bij elk thema wordt getoond hoe dit in de loop van de tijd verbeeld is in de meubelen en lampen.
Daarnaast wordt met een kritische blik gekeken in hoeverre deze thema's werkelijk op Gispen van toepassing zijn. Elk hoofdstuk is opgebouwd uit een korte inleiding, een essay en interview(s) met professionals. Dit alles gelardeerd met vele afbeeldingen.
Nieuwe inzichten, tegendraadse meningen, een breder blikveld, kortom, dit boek toont een andere kijk op ruim 100 jaar Gispen."

ISBN 978-90-9031077-0
NUR 656