Anne Jan Stuij

Bijna 20 jaar geleden begonnen bij Gispen als financieel manager. De start van mijn interesse in Gispen was voornamelijk beroepsmatig: een complex bedrijf waar het hele proces van productontwerp en ontwikkeling, productie, marketing en sales gecombineerd is in één bedrijf. In de loop van de jaren bij het meer verdiepen in het DNA van de organisatie is mijn belangstelling gegroeid voor het design en voor W.H. Gispen. De dagelijkse bedrijfsvoering is nog altijd terug te voeren naar de grondlegger van het bedrijf. Later in mijn functie als financieel directeur is de interesse verder aangewakkerd en ook het inzicht gekomen dat Gispen meer is als een bedrijf maar ook onderdeel is van ons nationaal erfgoed. Het blijft nog altijd bijzonder dat veel mensen die je ontmoet spontaan beginnen te vertellen over ‘hun’ Gispen in huis of op het werk. Een goed ontwerp doet iets positiefs met mensen. Om dit verder mee uit te dragen ben ik bestuurslid geworden van de stichting.